116 SVENSK KIRURGI • VOLYM 81 • NR 3 • 2023 www.molnlycke.se/produkter- losningar/instrument-for- laparoskopisk-kirurgi/ Läs mer på www.molnlycke.se Mölnlycke Health Care AB, Box 13080, Gamlestadsvägen 3 C, 402 52 Göteborg. Tel. 031 722 30 00. Mölnlycke, BARRIER, ProcedurePak, Biogel, Mepilex och Safetac är varumärken, namn och logotyper som är globalt registrerade av en eller flera företag i Mölnlycke Health Care-gruppen. © 2020. Mölnlycke Health Care AB. Med ensamrätt. SESU1072209 av din förberedelsetid går att spara, vilket möjliggör att fler ingrepp kan utföras1 1. Greiling, M. A multinational case study to evaluate and quantify time-saving by using custom procedure trays for operating room efficiency. Data presented at the 23rd Congress of the European Association of Hospital Managers, Zurich, Switzerland, September 2010 (poster). Truly customised laparascopic solutions Monopolär L-hook handaktiverad, möjliggör exakt, kontrollerad dissektion och koagulering av kärl och vävnader. Instrumentet, kabeln och kopplingarna är PVC-fria och med en PTFE-beläggning på den aktiva delen av elektroden. Även tillgänglig i Mölnlyckes kundanpassade set. PVC-fri och PTFE-beläggning Kom och besök oss i vår monter på Kirurgveckan 21-25 augusti i Örebro