16 SVENSK KIRURGI • VOLYM 82 • NR 1 • 2024 Kirurgveckan 2024 Kirurgveckan 2024 i Karlstad, för andra gången för tredje gången Liksom tidigare Kirurgveckor i Karlstad kommer vi att hålla till i Karlstad CCC. Det är en modern, funktionell och vackert belägen modern konferensanläggning med Klarälvsutsikt. Vi får promenadavstånd till såväl järnvägs- och busstationer som hotell, affärer, vattenhål och övriga restauranger och pubar. På Karlstad CCC kommer en gettogether att arrangeras på måndagskvällen och en bankett under onsdagskvällen. Inom promenadavstånd utlovas också ett centralt beläget vattenhål med nedsatta ”Kirurgveckopriser”. Delföreningarna har givetvis sina middagar, och ni kommer att få en chans att längs Klarälven skaka ned intagna läckerheter under Kirurgmilen. Ett högklassigt vetenskapligt arrangemang utlovas av Svensk Kirurgisk Förening med dess delföreningar. I dessa åtstramningens tider är det extra viktigt att vi under denna andningspaus som Kirurgveckan ger oss får en chans att umgås och samverka och byta erfarenheter med kirurgkollegor från riket, övriga professioner och inte minst industrin. Välkomna! Kirurgkliniken på Centralsjukhuset i Karlstad välkomnar er till vår tredje Kirurgvecka. PER HEDE Karlstad per.hede@regionvarmland.se Medarbetare på kirurgkliniken Centralsjukhuset Karlstad.