23 SVENSK KIRURGI • VOLYM 80 • NR 1 • 2022 Föreningsnytt Även i år kommer vi ha BJS prize session på Kirurgveckan där de bästa svenska arbetena som skickats till BJS eller BJS Open för detta ändamål väljs ut till en specifik session och presenteras preliminärt under onsdagen vid BJS prize session. För att delta i urvalet krävs medlemskap i Svensk Kirurgisk Förening 31/12 2021. Vid denna session medverkar också redaktörer från BJS. Vinnaren utses av Editor-in-Chief för BJS, Editorin-Chief för BJS Open samt representant för Kommitteen för kirurgisk forskning (KKF) i Svensk Kirurgisk Förening. 2022 Swedish Surgical Society Annual Meeting BJS Prize Guidelines for Submission Authors whose paper will be considered for the BJS Prize should, in the first instance, follow the Journal’s Instructions to Authors. In addition, the following points should be noted: - Please state on the covering letter and first page of the article that it will be considered for the BJS Prize at the 2022 Swedish Surgical Society Annual Meeting. - Please supply the name, hospital address, email address, and specialty interests of two potential reviewers. - The deadline for submission to the BJS is 15th May 2022. If you have any questions regarding the peer-review process, please contact Kirsty Smith at the editorial office on bjs@wiley.com. Vill du vinna BJS prize session 2022 på Kirurgveckan? Vinnaren erhåller ett personligt pris på 3500 Euro. PS notera: att bli utvald för att presentera vid denna session är inte en garanti för att arbetet accepteras för publikation i BJS eller BJS Open. Senast 30/4 ska abstrakt skickas till kansliet (barbara.durr@svenskkirurgi.se) för kontroll av medlemskap. För utförligare detaljer samt deadline för submission av manuskript hänvisas till annonsen nedan. Totalt kan fyra–åtta manuskript bedömas på detta sätt. Styrelsen hoppas på många spännande bidrag till denna session!