18 SVENSK KIRURGI • VOLYM 80 • NR 1 • 2022 En klassisk Kirurgvecka Vi i organisationskommittén har den stora glädjen och äran att få välkomna alla till Kirurgveckan 2022! Den äger traditionsenligt rum direkt efter sommarledigheten vecka 34, detta år på Kistamässan mellan 22–26 augusti. Att vi kommer att vara i Stockholm tror vi också syns med tydlighet på loggan som illustrerar en siluett med kända Stockholmsbyggnader. Med inarbetade goda rutiner och en grundstomme vilande på Svensk Kirurgisk Förening, alla delföreningar, Akademikonferens och Traveco var det inte svårt för oss att tacka ja till förfrågan om att arrangera årets Kirurgvecka. Mötet kommer att vara en klassisk Kirurgvecka med reella möten och föreläsningar, debatter och interaktioner på plats. En hybridlösning har inte varit aktuell även om den digitala Kirurgveckan i Göteborg gav många goda erfarenheter av den digitala tekniken. Presentation av organisationskommittén Vi i organisationskommittén kommer att representera majoriteten av kirurgklinikerna i Stockholm – från Norrtälje sjukhus i norr till Södertälje sjukhus i söder. Mötesgeneraler och Kirurgveckan 2022 – på Kistamässan i Stockholm Organisationskommittén för Kirurgveckan i Stockholm 2022 håller som bäst på att förbereda inför vecka 34 i sommar. En klassisk Kirurgvecka utlovas. Här presenterar kommittén sig själva och sitt arbete.