10 SVENSK KIRURGI • VOLYM 81 • NR 1 • 2023 Föreningsnytt Vem, vad och varthän Som andra nyinvalda i Svensk Kirurgisk Förenings styrelse har jag också blivit ombedd att presentera mig kort för medlemmarna. Vem är jag, vad har jag gjort och vad vill jag? Ni som känner mig väl vet svaret på åtminstone de två första spörsmålen men även jag är inte helt övertygad om svaret på den sista. Puder i Kittelfjäll Just i skrivandets stund är det fjärde dagen på det nya året och jag sitter i vår stuga i Kittelfjäll och försöker avskärma mig från att det är tio minus, lätt snöfall, hög fluff-faktor, vindstilla och säkert en alldeles fantastisk dag på fjället som jag plågsamt valt att avstå ifrån. Som skåning har jag flera gånger fått försvara vårt val av denna västerbottniska pärla 140 mil bort men för mig och min stora moderna familj är det här vi verkligen lever livet vinter som sommar. Här uppe tankar man välbehövlig energi på riktigt utan att bli av med den timmarna efter. Född skåning Jag är som sagt skåning och det är i Skåne jag har stannat bortsett från Ny representant för KKF – Karolin Isaksson Karolin Isaksson, skidintresserad skåning, bröst- och melanomkirurg och docent, verksam i Kristianstad, är nytillträdd ledamot tillika styrelsens representant i Kommittén för Kirurgisk Forskning, KKF.