Digital prenumeration BJS

En av de viktigaste uppgifterna för Svensk Kirurgisk Förening är att främja kirurgins utveckling på ett vetenskapligt sätt. För att leva upp till det får alla medlemmar en årsprenumeration på BJS. Den tekniska utvecklingen de senaste decennierna har inneburit att digital förmedling ger betydande fördelar för läsaren jämfört med tryck på papper. Online-åtkomst till BJS ger dig direkt tillgång till den största kirurgiska tidskriften i Europa direkt i dator, telefon eller läsplatta. Du kan läsa de senaste artiklarna som HTML- eller pdf-dokument långt innan de publiceras i pappersutgåvan. Du får också tillgång till podcasts, video och annat material som enbart publiceras digitalt samt en sökfunktion för att hitta det material Du verkligen vill läsa. Digital distribution ger också betydande miljövinster jämfört med utskick av papperstidningar. Styrelsen har därför beslutat att från 1 januari i år lämna den traditionella pappersutgåvan av BJS och istället får Du som medlem, tillgång till BJS i digital form.

Samtliga medlemmar har i dagarna fått ett brev med information från BJS Society och förlaget hur man registrerar sin prenumeration för att få full tillgång till hela BJS material. Om Du inte har fått något sådant brev skall Du kontakta Alison Cherrie på Wiley (alcherri@wiley.com) så får Du den hjälp Du behöver för att komma åt hela BJS.