Kurs i vetenskapligt skrivande

Vi har återigen glädjen att erbjuda en kurs i vetenskapligt skrivande, i samarbete med BJS, https://www.ed.ac.uk/studying/postgraduate/degrees/index.php?r=site/view&id=1098

Kursen, som löper över 10 veckor och är helt digital, anordnas av universitetet i Edinburgh. Kursen vänder sig till dig som är intresserad av att utveckla ditt akademiska skrivande, och som har möjlighet att ägna 10 timmar per vecka mellan 9 september och 29 november, 2024. Deltagarna förväntas delta i on-line aktiviteter minst två gånger per vecka. Kursen är helt kostnadsfri för den som är medlem i Svensk Kirurgisk Förening. Ansökan om att få gå kursen görs till styrelsen för Svensk Kirurgisk Förening senast 19 april.

Ansökan skall innehålla en kort (max en A4) motivering till varför du vill gå kursen, ett kort CV (max en A4) innehållande namn, kliniska och akademiska meriter och examina samt ett intyg från forskningshandledare och/eller verksamhetschef att du har möjlighet att avsätta 10 timmar per vecka mellan 9 september och 29 november.

Ansökan skickas till kansliet@svenskkirurgi.se senast den 19 april.

Välkommen med din ansökan!
Styrelsen